Fáj reggel, Mikor fáj a feje? Más és más bajokra utal

A reggeli fejfájás lehetséges okai - HáziPatika

Hátfájás 14 oka, 6 fajtája, 6 kezelési módja [teljes tudásanyag]

Milanovich Domi Ezt a 9 dolgot ne halogasd, ha sikeres akarsz lenni Kellemetlen érzés, ha reggelente hátfájásra ébredünk. Ennek oka lehet egy rossz alvópóz, esetleg egy túlságosan kemény párna vagy matrac, de súlyosabb esetben egészségügyi gondok is okozhatják. A hátfájás az emberek mintegy háromnegyedét érinti több-kevesebb gyakorisággal életük során.

A rossz alvási szokásoktól kezdve a gerincproblémákon keresztül a mozgásszervi betegségekig számtalan oka lehet annak, ha sajgó háttal kászálódunk ki az ágyból, mely akár egész napra garantálhatja rosszkedvünket. A Medical News Today cikke összeszedte ezeket. A leggyakoribb okok Degeneratív gerincbetegség Ahogy idősödünk, a gerincvelő fáj reggel kopása miatt gerinccsatorna-szűkület alakulhat ki, melyet gerincízületi gyulladásnak vagy degeneratív gerincbetegségnek nevez az orvostudomány.

Miért ébredhetünk nyakfájással? Íme, a lehetséges okok

A betegség főleg a hát alsó részét, illetve nyakcsigolyáinkat érinti — következtében fájdalmak lépnek fel, merevnek érezzük, illetve nehezebben fáj reggel a szóban forgó részeket.

Súlyosabb esetben a panaszok végtagjainkra is átterjedhetnek, gátolhatnak minket a megfelelő mozgásban, és fáj reggel is megnehezíthetik.

fáj reggel

A gerincízületi gyulladást enyhébb esetben különféle gyulladáscsökkentő gyógyszerek és fájdalomcsillapítók, például ibuprofen, naproxén vagy paracetamol képesek enyhíteni, esetleg fizikoterápia, illetve hátmerevítő viselése is javíthat a helyzeten. Súlyosabb esetben orvosunk gerincfúziós műtétet is javasolhat a probléma megoldására. Jaj, már megint egy hátfájós reggel.

fáj reggel

Mit tehetnék ellene? Fibromyalgia következtében — az orvostudomány számára egyelőre ismeretlen okokból — megzavarodik szervezetünkben a fájdalom érzékelése és feldolgozása, minek hatására testünk szinte bármely pontjában érezhetünk fájásokat és gyengeséget.

Derékfájdalom, berozsdásodott ízületek, nehezen induló reggelek

A betegség egyéb lehetséges tünetei közé tartozik még a gyors kifáradás, az alvászavar, koncentrációnk és emlékezőtehetségünk romlása, fejfájások, bélbetegségek, illetve a végtagjainkban érzett fáj reggel és bizsergés.

Az orvosok általában az észlelt tüneteknek megfelelő gyógymódot írják fel fibromyalgia esetén, például a fentebb már említett fájdalomcsillapítók és gyulladáscsökkentő gyógyszerek szedését, masszázsterápiát, akupunktúrás kezelést, illetve életmódbeli változásokat is javasolhatnak például a minél gyakoribb testmozgást vagy étrendünk megváltoztatását.

fáj reggel

Enyhíthetjük a fibromyalgia révén fellépő hátfájást, ha felkelés előtt nyújtógyakorlatokat végzünk az ágyban, például felhúzzuk a térdünket a mellünkig, majd vissza, vagy karunkkal nyújtózunk. Egy felkelést követő forró zuhany is sokat segíthet, hiszen ellazítja izmainkat és serkenti vérkeringésünket.

Érdemes arra is figyelni, hogy szobánk fáj reggel reggel hőmérsékletű legyen éjszaka, a párnákat pedig úgy elrendezni, hogy minél kisebb nyomás essen hátunkra alvás közben. Rosszul kelsz fel Nem véletlen a sokat emlegetett szólás, miszerint bal lábbal felkelni az ágyból nem épp a legszerencsésebb előjel.

fáj reggel

Ha nem megfelelően kászálódunk ki alvás után az ágyunkból, könnyen megeshet, hogy ízületeink meghúzódnak és fájni kezdenek. Nem szabad túl gyorsan és túl nagy szögben hajolva felkelni.

Alultápláltságot jelent.

A legjobb technika, ha ébredés után szépen lassan elkúszunk az ágy szélére, majd karjaink segítségével ülő pozícióba helyezkedünk úgy, hogy lábunk lelóg az ágyról. Néhány másodpercig maradjunk ebben a helyzetben, majd lábunkat a padlóra téve lassan emelkedjünk fel és keljünk ki az ágyból. Túl fáj reggel gyúrtál A túlzásba vitt fáj reggel gyakran kikezdheti a hátizmainkat és gerincünket, ami könnyen fájdalmak kialakulásához vezethet.

Edzés közben mindig figyeljünk rá, hogy a megfelelő pózban és tempóban végezzük az adott gyakorlatokat, és tudjuk, hol a határ, mennyi edzés elegendő ahhoz, hogy egészséges módon, túlterhelés nélkül mozgassuk meg testünket.

Mikor fáj a feje? Más és más bajokra utal

Szintén elengedhetetlen, hogy edzés előtt kellően fáj reggel, az edzés végeztével pedig megfelelő lazítást végezzünk, mivel ezek segíthetnek a másnapi fájdalmak és izommerevség elkerülésében. A túledzés okozta fájdalmakat enyhíthetjük az érintett területre pakolt hideg borogatással vagy jégtasakkal, illetve fáj reggel gyulladásgátló szerek, például ibuprofen vagy naproxen segítségével.

Rossz pózban alszol Szintén igen gyakori, fáj reggel hátunkat és gerincünket megterhelő pozícióban gél pc ízületekhez 28 az éjszakát, ami reggelre igencsak megvisel bennünket.

  1. A reggeli fejfájás lehetséges okai - HáziPatika
  2. Bal vállízület hogyan kell kezelni
  3. Fáj a bal láb nagy lábujjában lévő ízület
  4. Hogyan lehet megszabadulni a térdízület fájdalmától
  5. Miért fáj a hátam ébredés után? - Dívány
  6. Derékfájdalom, berozsdásodott ízületek, nehezen induló reggelek

Nem minden esetben szükséges feladni a nekünk kedves alvási pozitúrát, gyakran a kéz ízületei a hidegtől fájnak csupán apróbb változtatásokat eszközölnünk rajta.

Különböző párnák elhelyezésével kísérletezve kialakíthatunk egy kényelmes pózt.

A reggeli fejfájás lehetséges okai

Ha a hátunkon szeretünk aludni, érdemes egy kisebb párnát tennünk a térdünk alá, mellyel csökkenthetjük az alsó hátrészre nehezedő nyomást. Ha oldalra fekve alszunk, a kispárnát lábaink fáj reggel rakjuk, ez segít abban, hogy a gerincünk és csípőnk a megfelelő pozícióba kerüljön.

Hason fekve pedig a has alsó része alá tegyünk egy párnát, amivel meggátoljuk, hogy hátunk alsó része túlságosan meggörbüljön alvás közben.

fáj reggel

Nem létezik mindenki számára egyaránt megfelelő matrac, ezért kell egyéni igényeinknek megfelelően választanunk. Fontos, hogy olyan matracot vegyünk, mely egyszerre kényelmes, de kellően erős is ahhoz, hogy képes legyen gerincünk korrekt alátámasztására.

Miért fáj a hátam ébredés után?

A szakemberek szerint krónikus hátfájás esetén a közepes erősségű matrac a leginkább ajánlott. Összegezve A hátfájáshoz vezető, fentebb vázolt okok nagy része könnyen megelőzhető vagy orvosolható, elegendő körültekintőnek lenni, illetve gond esetén változtatni adott szokásainkon.

Egyes súlyosabb esetekben viszont, mikor saját praktikáink nem elegendőek a fájdalom ellen, nem marad más választás, mint szakember segítségét kérni. Egy megfelelő ortopédorvos vagy reumatológus könnyen felismerheti a problémáinkat, és segíthet azok megszüntetésében. Ne maradj le semmiről!

Hasonlóanyagok