Ízületi gyulladás szezonális kezelése. Égő fájdalom a kézben: így enyhíthetjük az ízületi gyulladást

Égő fájdalom a kézben: így enyhíthetjük az ízületi gyulladást - EgészségKalauz
Ami segít nekem nem biztos, hogy segít másoknak vagy fordítva. Vagyis mindig figyeljük a változásokat, mi mikor segített nekünk.

Az életmódváltás jelentős döntés, amihez nagy lelkierő és jó esetben komoly felkészülés szükséges — mondta Fülöp Tibor, a Sportorvosi Központ sportszakmai igazgatója, laborvezetője. A mozgás súlyfelesleg esetén is fontos, de nemcsak a fogyásban segít, hanem számos, pozitív egészségügyi következménnyel is jár.

  • Reuma ízületi gyulladás kezelése
  • Így tehet a reumás ízületi gyulladás megelőzéséért Immunközpont

A túlsúlyos emberek azonban gyakran félnek elkezdeni, vagy túl hirtelen, vagy akár számukra veszélyes mozgástípusokkal próbálnak gyors eredményeket elérni. A túlsúly komoly egészségi kockázatokkal is jár, többek közt a magas vérnyomás, a szív- érrendszeri betegségek, a cukorbetegség, a depresszió, az alvászavarok és a mozgásszervi panaszok rizikóját emeli.

A fogyással ezeket csökkenthetjük, miközben javul az önértékelésünk, magabiztosabbak lehetünk, és megtapasztalhatjuk, hogy hatékonyabban is tud működni a testünk.

Az ízületi fájdalom tünetei, okai és kezelései

Hogyan kezdjünk hozzá? Mielőtt bármilyen komolyan változtatnák az életmódunkon, fontos, hogy vizsgáltassuk ki magunkat. Elsősorban kardiológiai, ortopédiai, szükség esetén endokrinológiai szakvizsgálatokra érdemes elmenni.

ízületi gyulladás szezonális kezelése térdízület fejlődése

Az American College of Sports Medicine a túlsúlyos emberek edzésével kapcsolatos cikkében arra hívta fel a figyelmet, hogy ha nincs semmilyen gátló tényező, szerezzünk be jó minőségű, kényelmes sportruházatot, megfelelően megtámasztott cipőt, ami ellensúlyozza a plusz súly okozta terhelést a bokában, a térdben és az egész mozgató szervrendszerben.

Fülöp Tibor szerint érdemes kímélőbb sportokkal kezdeni, hiszen amellett, hogy a túl nagy terhelés nem ajánlott, a ízületi gyulladás szezonális kezelése kemény edzés vagy a túl gyors futás elveheti a kedvet a folytatástól.

Életmód segíthet megelőzni a „csúnya” autoimmun betegséget

A legjobb kezdő mozgásformák Séta Ez az egyik legjobb választás, ha a korábbi mozgásszegény életmódot szeretnénk megváltoztatni. A távot és a tempót fokozatosan emelve fejleszti az állóképességet. Komoly túlsúly esetén érdemes perces gyaloglással kezdeni, amelyet percig is növelhetünk, mielőtt — a terjedelmet újra csökkentve — rövid résztávos terhelésként kocogó szakaszokat is beiktatunk.

Hasznos segítség lehet egy lépésszámláló, a közepes intenzitás nagyjából lépés megtételét jelenti percenként. Vízi gimnasztika Különösen ízületi problémák esetén lehet jó választás a vízi torna, hiszen a vízben való mozgás leveszi a terhet a térdről, a csípőről, a vállról — ez kivételesen előnyös lehet túlsúly esetén.

ízületi gyulladás szezonális kezelése hogyan lehet kezelni a kéz és a láb ízületi gyulladását

Itt is lehet növelni az intenzitást, az egészen alacsonytól, amikor a medence alján állunk, addig a szintig, amíg lebegve végig tapossuk az óra időtartamát. Csoportos órák Komoly szociális támogatást jelent, ha sikerül találnunk egy megfelelő csoportos órát, esetleg kifejezetten életmódváltóknak tervezve. Akik szeretik a társaságot, tapasztalni fogják, hogy támogató közegben többet bírnak.

  • Annál jobb fájdalommal kenni az ízületeket
  • A reumás ízületi gyulladás RA autoimmun betegség,ami, ha a családban előfordult, az öröklődés miatt nagyobb rá az esély.

Súlyzós edzés Ha az orvos hozzájárul és a mozgató szervrendszer is bírja, az úgynevezett rezisztencia edzésnek komoly előnyei lehetnek a túlsúlyos személyek számára, erősíti a gerinc menti izmokat, javít a tartáson, növeli az ízületi mozgékonyságot, és az anyagcserét is gyorsítja.

A súlyzós vagy saját testsúlyos edzés helyes ízületi gyulladás szezonális kezelése azonban érdemes szakembertől megtanulni, hiszen a rossz technika többet árthat, mint használ maga a mozgás. Az edző segíthet a megfelelő eszközök és súlyok alkalmazásában is. Biciklizés Jelentősebb túlsúly esetén érdemes a fekvőkerékpárt választani, mert az nagyobb alátámasztást biztosít és az ízületeket is jobban kíméli.

Optimális, ha edzőteremben pattanunk a biciklire, mert így senkit sem zavar, ha eleinte csak lassan tekerünk, vagy 5 perc után megállunk pihenni. Ez az edzéstípust is ugyanolyan fokozatosan kell felépíteni, mint a sétát és a kocogást.

ízületi gyulladás szezonális kezelése fájdalom a kéz gerincében és ízületeiben

Hasonlóanyagok