Hátfájás alvás közben

Hátkímélő alvási pozíciók

Sorozatunk első két részében Farkas Lehel gyógymasszőr abban próbált segíteni, hogyan javíthatsz a megszokott ülésmódodonvalamint a járásodon.

hátfájás alvás közben

Ezúttal a megszokott alvópózra lesz érdemes jobban odafigyelned, amennyiben szeretnéd elkerülni a hátfájást. A fekhely helyes megválasztása Sok esetben a rosszul hátfájás alvás közben fekhely okoz súlyos gerincbántalmakat.

hátfájás alvás közben

Fontos, hogy az ágy matraca ne legyen se túl lágy, se túl kemény. Ha a tested belesüllyed az ágyba, az nem tesz jót a gerincnek, idővel szétcsúsztatja a csigolyákat. A túl kemény matrac pedig sérülést okozhat fekvés, alvás közben.

hátfájás alvás közben

Ezért célszerű közepes keménységű matracot választani, ami kényelmes, van tartása, és némileg képes felvenni testformádat. Milyen pózban alszol? Ne használj a fejed alá magasított párnát, mert az olyan problémákhoz vezethet, mint a nyakfájás, fülzúgás, migrén vagy karfájdalmak.

hátfájás alvás közben

Ezen kívül nélkülözhetetlen a megfelelő pozitúra felvétele is. A gerincnek elsősorban a hanyatt hátfájás alvás közben, valamint az embriópóz tesz jót.

Mire hátfájás alvás közben, ha reggel van hát- és derékfájása? Bálint Anita, reumatológus szakorvos Ha hát- vagy derékfájással ébredünk, az gyakran csak annyit jelez, hogy probléma van az alvás közbeni testtartásunkkal, a matraccal vagy a párnákkal. A reggeli fájdalom azonban időnként valamilyen egészségügyi állapot, betegség tünete is lehet. A fájdalom okának meghatározása segítheti a hát- és derékfájással küzdőket abban, hogy meg tudják találni betegség megfelelő kezelési módjait, és fájdalommentes reggelekre ébredjenek. Amennyiben kifejezetten reggel jelentkezik a fájdalom, az önmagában is fontos információ, mivel a derékfájás okai közül néhánynál kifejezetten jellemző a reggeli, később enyhülő panasz.

Ezeknél a fekvési módoknál nem terhelődik tested tartóoszlopa, valamint nem csavarodik ki. Hason és oldalt ne!

  • Hátkímélő alvási pozíciók
  • Csípőízület közti sérv fájdalom
  • Kötőszövet immunbetegség

Velük szemben az oldalsó vagy hason fekvés a gerinc szempontjából nem mondható egészségesnek. Ha hason fekszel, a fejedet valamelyik irányba elfordítod, ám ez a rotációs, kicsavart állapot nem tesz jót a nyaki csigolyáknak, hosszú távon kopáshoz, valamint egyéb kellemetlen tünetekhez vezethet.

Kövess Péter 5 tipp, hogy a szobanövényeid túléljék a telet Kellemetlen érzés, ha reggelente hátfájásra ébredünk. Ennek oka lehet egy rossz alvópóz, esetleg egy túlságosan kemény párna vagy matrac, de súlyosabb esetben egészségügyi gondok is okozhatják. A hátfájás az emberek mintegy háromnegyedét érinti több-kevesebb gyakorisággal életük során.

Akadályoztatja továbbá a szabad és tehermentes légzést, ami nincs jó hatással a tüdőre, és légzési nehézségeket okozhat napközben.

Ha oldalt fekszel, arra ügyelj, hogy a jobb oldaladon feküdj, lehetőleg ne terheld le a bal oldaladat, illetve a szívedet. Ezzel ugyanis akadályozhatod a keringést, idővel könnyen szívritmuszavar alakulhat ki.

hátfájás alvás közben

Ne pattanj ki az ágyból! A fekvési módokon túl figyelmet kell fordítani a felkelés módjára is.

hátfájás alvás közben

A reggeli órákban könnyen előfordulhat különböző eredetű sérülés, húzódás, csípődés. Ennek oka, hogy ilyenkor a több órás fekvés után hirtelen megterheled izomrendszeredet, ízületeidet azzal, ha gyorsan ugrasz ki az ágyból.

A testednek ilyenkor szüksége van némi bemelegítésre, mielőtt a gerincedet ismét talpra állva leterhelnéd testsúlyoddal.

Hasonlóanyagok